Home » De snakket om Jesus på Sweden Rock

De snakket om Jesus på Sweden Rock

by Liv Ullmann

Både Johanna Rova og kameratene Esmat Safdari og Jesper Bengtsson, de to sistnevnte som gikk på samme bibelskole det første året, deltok på Sweden Rock Festival for første gang.

– Vi dro ut på campingplassen, spilte salmer og sparket ballen. Folk ville komme og snakke, sier Jesper.

På kvelden beveget bandet seg rundt på festivalområdet med et skilt hvor det sto «Fri bønn».

– Folk ville at vi skulle be for dem. Vi møtte forresten en 65 år gammel mann. Han sto med en øl i hånden og ble så rørt over vitnesbyrdet vårt om Jesus at han begynte å gråte, sier Joan.

En annen mann han fortalte unge kristne på festivalen at han av personlige grunner ikke ønsker å være i kirken.

– Mannen forklarte at det betydde mye for ham å høre våre ord om Jesus, sier Jesper.

– Folk tenker på hvem du tilhører og hva som skjer etter livet her. Vi har møtt mennesker som tidligere hadde en kristen tro. Da de møtte oss ble de minnet på Jesus og sa at de vil ha troen tilbake, sier Esmat.

Det var også de som gjerne argumenterte mot den kristne tro.

– Men mange er imponert over evangeliet. Jeg tror det er viktig at vi er i miljøet til disse menneskene i stedet for å sitte og vente på at de skal komme til kirken. På et tidspunkt stoppet en fyr en hel folkemengde og fortalte folk at de ville komme for å høre på oss, sier Johanna.

– Det er en stor åpenhet for evangeliet, sier Jesper.

Livskraft bibelskole samarbeidet i ferien med den kristne organisasjonen Reach. Totalt bestod gjengen, inkludert lærere, av rundt 70 personer.

I tillegg til samtaler og bønner blant spaserende festivalbesøkende, inviterte gjengen til gudstjeneste hver kveld i telt på festivalcampingområdet. Unge kristne har lagt merke til at folk har følt seg ensomme i lang tid på grunn av restriksjonene på grunn av pandemien.

– Noen av de vi møtte ville bare ha en klem, sier Johanna.

Dinge, Östen och Lars, i motorsykkelklubber sier du bare navnet ditt, de er alle faste besøkende på Sweden Rock.

– Vi bodde tidligere i motorsykkelcampen, men i år var vi i musikkområdet, sier Dinge.

Trioen tilhører Christian Crossroad-klubben og blir noen ganger spurt: hvem er «den John 146»?

Teksten som noen ganger leses som «John 146″ er den engelske forkortelsen for det bibelske ordet Johannes 14:6. Korset på motorsyklistenes tavle er synlig på avstand og på forsiden av jakkene deres, i midten, er inskripsjonen » Jesus er Herren».

Som du ser er det flott å være på Sweden Rock Festival, sier Östen.

– Vi beveger oss mye i motorsykkelens verden, mange kjenner oss igjen. Her på Sweden Rock la en ukjent for meg plutselig en hånd på skulderen min og velsignet meg, sier Lars.

Nok en besøkende på festivalen han pekte på teksten «Jesus er Herre» og ga samtidig tommelen opp.

Noen påpekte at klubben burde hete Crossroads.

– Men det er ikke mulig fordi bare én vei fører til Gud, sier Östen.

Inne i jakkene bærer de Biker Bible, en lommebok som inneholder Det nye testamente og de personlige historiene til kristne i motorsykkelverdenen. Östen deltar blant annet med sitt personlige vitnesbyrd.

– Noen ganger overleverer jeg en bikerbibel i forbindelse med en samtale, sier han.

46 044 unike besøkende satte publikumsrekord for Sweden Rock Festival, sier Blekinge Läns Tidning. PÅ politiets nettsted du kan lese at 2022-utgaven var den roligste svenske rockefestivalen så langt.

Related Videos

Leave a Comment