Home » Vitnesbyrd om frelse og helbredelse på Sweden Rock

Vitnesbyrd om frelse og helbredelse på Sweden Rock

by Liv Ullmann

Mellom 5. og 8. juni fant Sweden Rock Festival sted i Sölvesborg kommune i Blekinge. Rundt 50 000 mennesker besøkte festivalområdet per dag. I tillegg til festivalbesøkende var også den kristne organisasjonen Lag med misjon (TMU) til stede, med elever fra deres Livskraft bibelskole.

På Instagram-siden sin skriver de at de fikk be for folk, de fikk se mennesker berørt av Gud, og de fikk ha mange samtaler. De hevder at flere mennesker er blitt helbredet og har fått møte Jesus.

«Gud har virkelig vært med oss ​​denne uken», skriver de.

Under festen hadde de på seg T-skjorter hvor det sto «Festivalkirken». I tillegg hadde de skilt der det sto: «Gratis bønn», «Snakk med oss ​​om livet!» og «Kan vi be for deg?».

Del av teamet var ute i matretten hvor alle kunne komme inn. Den andre delen av gruppa var inne på festivalområdet der det var krav om festivalpass. Johanna Lindhult, leder i TMU, sier til Världen today at de samme som fikk selskap av gruppen på foodcourten også kom i kontakt med de inne på festivalområdet, og at frøene allerede var sådd.

– Noe vi har lagt merke til i år som jeg synes er flott, er hvordan Gud har brukt oss som lag, sier han.

Det var satt opp tre militærtelt innenfor festivalområdet. I to av dem sov elever og ledere. Det tredje teltet ble brukt til gudstjeneste hver natt.

– Vi delte vitnesbyrd, hva Jesus gjorde i livene våre og tilbød forbønn, sier Johanna Lindhult.

Elias Lindeman, A av ungdom fra Mission Teams, forteller at det var en mannlig festivalgjenger som kom til en gudstjeneste de holdt, ble rørt av Guds nærvær og ønsket å bli frelst.

– Etter frelsesbønnen gråt han i en halvtime, sier Elias Lindeman.

Selv om festen var flere dager unna, valgte han å forlate den fordi han ville hjem og lese i Bibelen.

– Han fikk møte Jesus under gudstjenesten og etter det kom han frem og sa at han vil leve dette livet, sier Elias Lindeman.

sier Johanna Lindhult at menneskene de møtte var nysgjerrige og stilte mange spørsmål om evangeliet. Han tror at når du gir folk en åpning, så kommer de.

– Det er en oppmuntring til oss alle om å dele evangeliet hvor enn vi er. Snakk om det og vis du kan spørre, sier han.

I området hvor også Reach, som stammer fra Pankkak kirke. Ungdomsorganisasjonen skriver på sin Instagram-side at folk har møtt Jesus og at bekymring og angst har blitt skjøvet bort for å bli erstattet av Guds fred.Reach-utsendinger sier også at de har sett mennesker komme seg etter sykdommer. Flere besøkende på festivalen ønsket seg også bibler, skriver de.

Marcus Olson, som han er vanligvis evangelist og prest i kirken i Equmenia, han var der også, men på festen var han «coach».

– Vi jobbet i området og var der for å ha en samtale, sier han.

– Jeg snakket om det folk ville snakke om og jeg var der som en støtte, sier han og påpeker at hvis noen ville snakke om Gud, så gjorde de det selvfølgelig.

På grunn av tatoveringene, smykkene og lange håret skilte han seg ikke ut blant besøkende, noe han mente ga gjenkjennelse og kontakt.

– Jeg ble spurt om hvordan jeg fant Gud, sier han.

Related Videos

Leave a Comment