Home » Uttalelse fra ministeren på alliert helsepersonells dag

Uttalelse fra ministeren på alliert helsepersonells dag

by Edvard Munch

Adrian Dix, helseminister, ga ut følgende uttalelse på Allied Health Professionals Day, 14. oktober 2023:

«På alliert helsepersonells dag feirer vi de unike bidragene fra våre allierte helsearbeidere. Disse dedikerte personene spiller en viktig rolle i å sikre at britiske colombianere har tilgang til omfattende, pålitelig kvalitetspleie for å støtte deres helse og velvære, og er pålitelige medlemmer av helseteam fra hele provinsen.

«British Columbias paramedisinske arbeidsstyrke er den nest største helsepersonellstyrken i provinsen og inkluderer mer enn 70 disipliner og omtrent 75 000 personer som tilbyr en rekke forebyggende helsetjenester, diagnostiske, tekniske og terapeutiske, samt kliniske støttetjenester gjennom hele levetiden og helsevesenets kontinuum. omsorg. De jobber i offentlige, private og kontraktsbaserte tjenester i en rekke miljøer, inkludert sykehus, langtidspleie og omsorgstjenester, primærhelsenettverk, skoler, post-videregående institusjoner, samfunnsorganisasjoner, kriminalomsorgssentre, offentlige og private klinikker og bedrifter . Den spesialiserte ekspertisen, utdanningen, forskningen og ledelsen de gir, bidrar til å forbedre pasientens helseutfall.

«Deres urokkelige forpliktelse til spesialisert, personsentrert omsorg og deres evne til å jobbe som integrerte medlemmer av et samarbeidende helseteam er grunnlag for anerkjennelse og respekt.

«Omsorgen og tjenestene som tilbys av alliert helsepersonell er viktig for helsen og velværet til britiske colombianere. Det er grunnen til at vi fortsetter å investere i å øke den paramediske arbeidsstyrken med opptil 322 nye opplæringsplasser for ambulansepersonell i offentlige fasiliteter. post-sekundære institusjoner over hele British Columbia og gir stipend for internasjonalt trente allierte helsepersonell for å bli med i British Columbia-arbeidsstyrken. Disse støttene vil bidra til å rekruttere og trene flere allierte helsepersonell, og øke antallet leverandører som britisk columbianere har tilgang til for deres helsebehov.

«Dette arbeidet er en del av British Columbias Health Human Resources Strategy, lansert i september 2022 for å hjelpe folk å få helsetjenestene de trenger fra en sunn arbeidsstyrke, solid og godt støttet. Som en del av denne strategien fortsetter vi å ta skritt for å styrke arbeidsstyrken, inkludert alliert helsepersonell, for å rekruttere, trene og beholde helsepersonell, samtidig som vi redesigner helsevesenet for å støtte tilfredshet og innovasjon på jobben.

«På vegne av provinsregjeringen uttrykker jeg min oppriktige takknemlighet til hver av de allierte helsepersonell for deres engasjement og forpliktelse til å gi trygg, høykvalitets helsehjelp til folk og lokalsamfunn i British Columbia. TAKK.»

Lære mer:

For å lære mer om BCs strategi for helsepersonell, besøk: https://news.gov.bc.ca/releases/2022HLTH0059-001464

Related Videos