Home » Nøkkel til profetien når Jesus skal reises opp over Åland i 2024

Nøkkel til profetien når Jesus skal reises opp over Åland i 2024

by Liv Ullmann

Det var i sommer den hyppige ålandsreisende Birger Skoglund besøkte Mariehamn nok en gang og fortalte om sin opplevelse av at Gud har en spesiell plan for det stedet. Den svenske evangelistens budskap bekreftet troen som Joel Stenroos, pastor i Åland pinsemenighet, hadde båret i seg selv i lang tid.

– Åland ligger i en strategisk posisjon, mellom Finland og Sverige. Vi har unikt selvstyre og demilitarisering. I mitt hjerte har jeg lenge båret en profetisk følelse om Åland, sier Stenroos i Världen idag.

Kampanjen må ha rom i Pinsekirken i Mariehamn fra 7. til 11. august 2024. Birger Skoglund forteller at visjonen begynte i en indre visjon opplevd ved et tidligere besøk i Nord-Norge. Han så en pendel fast til venstre som indikerte ondskap i samfunnet og kampen i kirken om hvordan Bibelen skulle tolkes.

Så svingte pendelen mot høyre.

– Da så jeg hvordan noen forkynnere, som tidligere hadde sagt at Bibelen må tolkes etter det moderne samfunnet, begynte å gråte og søke etter Gud.Når Guds folk begynner å søke etter Gud, skjer det noe utenom det vanlige, jeg gråter hver gang. gang jeg snakker om det.

I det indre synet ble han deretter fraktet til gater og smug hvor han så væpnede ungdommer løfte våpnene sine.

– Da falt plutselig en hånd, som må ha vært Guds, ned over dem. De la fra seg våpnene og begynte å prise Gud.

Vekkelseskampanjen på Åland har tittelen Jesus i Norden. Birger Skoglund spår at vanskelige tider venter de nordiske folkene.

– Jeg tror vi står overfor veldig store spenninger. Økonomisk. Kanskje til og med militært, men fortsatt sikkerhet. Forbrytelsen.

Midt i dette dystre utsikten dukket det opp et merkelig syn i ham.

– Jeg så hvordan statsoverhodene bøyde seg for Jesus.I ambassadene skrev folk til sine hjemland om det merkelige som skjer i Norden, at folk begynte å søke Gud.

I utgangspunktet Skoglund mente at den indre visjonen var et budskap til de lokale kristne i Nord-Norge om at han var på besøk, men Gud ba ham snart forkynne dette budskapet hvor enn i Norden han fant en åpen dør.

I Mariehamn er det ifølge ham en dør på vidt gap for den ydmyke forkynnelsen av det sanne evangelium.

– Jeg bringer vissheten om at Gud er i bevegelse. Vi ønsker å se Jesus komme som et svar på mange menneskers bønner og ønsker. Med ydmykhet ønsker vi å se et renessansefenomen dukke opp som rammer nasjonene i Norden, sier Joel Stenroos.

Birger Skoglund, som skal forkynne, kaller aksjonen en pinsekarismatisk økumenisk nordisk vekkelseskampanje i Mariehamn.

– Vi mener dette er et kall fra Gud som vi ikke kan ignorere. Jeg tror det kommer folk fra Finland, Norge, Sverige og kanskje til og med Danmark, sier han.

Joel Stenroos påpeker at forberedelsene er i gang og at alle detaljer ikke er definert, men de tror på god helkristen støtte.

– Vi dro på reise og fant samhold blant frikirkene her på Åland, det er jeg ekstremt glad for, sier Stenroos.

– Jeg lever virkelig å vente på dette, understreker Birger Skoglund.

Related Videos

Leave a Comment