Home » Kristne studenter for å spre håp i forstedene

Kristne studenter for å spre håp i forstedene

by Liv Ullmann

Før universitetet starter, lanserer OM Sverige en ny runde med Älska Orten. Visjonen er å formidle Jesu evangelium til folket i noen svenske forsteder sammen med menighetene som holder til der.

– Forstedene er et enormt område hvor det er mye å gjøre, sier Gabriel Hammar, oppdragssjef for OM Sverige i dag i Världen.

Nyheter

Publisert kl. 14.00, 13. august 2023

Misjonsorganisasjonen OM Sverige har sammen med menigheter i forstedene invitert potensielle kristne studenter i Stockholm, Linköping og Jönköping til å delta i en ny runde med Jeg elsker stedet.

– Vi startet for ett år siden. I år presenterte de flere enn i fjor. Det er gøy, sier Gabriel Hammar.

Visjonen til Älska Orten-satsingen er at unge voksne skal få muligheten til å oppleve sitt forhold til Jesus i hverdagen, ved å bosette seg i en flerkulturell forstad. Det handler om å leve Guds kjærlighet blant internasjonale studenter, men også med mennesker i noen av de minst nådde gruppene av mennesker i verden når det gjelder evangeliet.

De nåværende forstedene det er delvis Stockholm-forstaden Husby, men også Skäggetorp i Linköping og Råslätt i Jönköping. Fornøyelsespark, språklig kafé og evangelisering på gater og torg er noen eksempler på aktiviteter.

– Det er individuelt, hva som interesserer deg og hvordan Herren veileder, sier Gabriel Hammar.

Deltakerne skal for eksempel være med på undervisning for å nå muslimer med evangeliet, kulturforståelse, unådde etniske grupper og etterleve kristen tro i hverdagen.

– I løpet av neste uke lanserer vi en oppstart. Vi fokuserer på at det er mange mennesker i forstedene som ikke har hatt sjansen til å høre evangeliet. Det er viktig å bygge relasjoner, sier Gabriel Hammar.

Hver deltaker i Älska Orten får en personlig mentor.

– Det er fint å ha noen å leke med. Noen ganger kan det oppstå misforståelser i kulturmøter og lignende.

Håp for året to av Älska Orten er at nye deltakere skal komme inn på en positiv måte og at arbeidet skal fortsette å vokse.

– Og selvfølgelig at deltakerne kan utføre forberedte handlinger og tjene Herren. Forstedene er et stort område hvor det er mye å gjøre, sier Gabriel Hammar.

I år presenterte de flere enn i fjor.

Gabriel Martel

Related Videos

Leave a Comment