Home » Evangelisk fokus når Liam Norberg stifter en menighet

Evangelisk fokus når Liam Norberg stifter en menighet

by Liv Ullmann

Liam Norberg ble berømt på 1990-tallet som skuespiller og dømt kontantran. Men mens han sonet sin doble fengselsstraff, ble han reddet og har nå stiftet den kristne kirkemenighet med en klar evangelisk orientering.

– Jeg vil gjøre alt for å holde meg til den sunne apostoliske læren, sa han i dag i Världen.

Nyheter

· Publisert 27. august 2023 kl. 11:00

Menigheten, som holder til i Ystad, holdt sin første gudstjeneste 6. august, og Norberg legger stor vekt på å forkynne Guds ord slik det er.

– Hvis vi slipper Guds Ord fra talerstolen på en apostolisk måte, så vil Guds Ord ha en utrolig suksess i Sverige. Det er dette vi alle ønsker, at folk skal gå inn og være omgitt av Guds kjærlighet.

Evangelisering vil spille en betydelig rolle i menigheten. Etter å ha blitt løslatt fra fengselet i 1999 og døpt i 2000, ble Norberg sendt ut som evangelist av sin hjemmemenighet. Mellom 2000 og 2008 besøkte han blant annet frikirker, Svenska kyrkan, helsesentre, fengsler, ungdomshus, skoler og universiteter. Allerede da så og følte han at det var variasjoner i læren som ble forkynt.

– Situasjonen har økt på disse 15 årene, sier han og mener det er nødvendig å komme tilbake til Guds ord.

Siden 2008 har det gjort det Liam Norberg holdt seg i skjul, selv om han følte ønsket om å starte en menighet. Han mener det er viktig å ta seg tid til å få livet i takt med Ordet i hverdagen før man går inn i tjeneste som menighetsleder.

– Det er kriterier i Bibelen for hva en kirkeleder er. Jeg forstår hvorfor det er viktig å vente på rett tid for at det rette evangeliet skal bli forkynt, sier han.

Når Liam Norberg ble frelst i fengsel, var det ved å lese Guds ord at han ble født på ny. Han hadde en sterk skyldfølelse, han knelte ned og ba Gud om tilgivelse for livet han hadde levd.

– Det var Guds Ord som brakte meg tilbake til livet og fødte meg på nytt. Det er derfor jeg er så nøye på at ordet må stå sentralt, sier han og understreker at man må bli født på ny for å forstå Jesu lære.

Gudstjenestene sendes direkte på Youtube hver søndag klokken 11.00.

Hvis vi slipper Guds Ord fra talerstolen på en apostolisk måte, så vil Guds Ord være utrolig vellykket i Sverige

Liam Norberg

Related Videos

Leave a Comment