Englands kaptein Jos Buttler har lovet «100 % intensitet» i den første kampen i T20-VM, da Skottland ser ut til å sjokkere sine naboer i hvitball-cricket igjen.
England vs Skottland: følg oppdateringene i sanntid
Skottland slo England i en ODI i Edinburgh i 2018 og ser på en ny skalp når lagene møtes i en T20-landskamp for første gang, direkte Sky Sports Cricket fra kl 15 på tirsdag (15.30 første dans).
Buttlers side, som forsvarte verdensmesterskapet i T20 etter å ha triumfert i Australia i 2022, tålte et forferdelig forsvar i 50 VM-kamper i India i fjor da de satte kursen mot gruppespillet, og tapte seks av de syv første kampene, inkludert åpningen mot New York. . Sjælland.
Skipperen sa før Skottlands kamp på Barbados: «Vi forventer en tøff utfordring og vi er alle spente på den. De har kommet hit for å prøve å vinne kamper. De vil slå oss og vi vil slå dem, det er ganske grei.
«Vi er fullstendig fokusert på denne kampen, og vi må sørge for at vi først og fremst har 100% intensitet i hver kamp, alt vi fokuserer på er Skottland. Dette er den største og viktigste kampen øyeblikk.»
«Flott mulighet for Skottland»
Det sa skotten Chris Greaves Sky Sports News: «Det er et typisk derby, er det ikke?
«Hver kamp, hver idrett mellom Skottland og England, kommer det til å bli litt oppstyr rundt det. Vi har holdt oss ganske jordet som et lag, uavhengig av hvem vi har spilt.
«Vi er ganske vokale og ønsker ikke å se for langt fremover. Noen ville ringe oss [beating England] en opprørt, men vi har gjort det før, så vi sier «hvorfor ikke?» Det er en flott mulighet.»
Skottlands visekaptein Matthew Cross la til: «Jeg tror ikke noen virkelig har snakket om det [the ODI win in 2018] men det er der, dypt i minnet, at vi allerede har gjort det, og slått lag som England, så det er en innsprøytning av selvtillit.
«Det krever en eller to individer for å ha sin beste dag. Det er den typen melding vi sender: Hvis du har din beste dag, vil vi være veldig nærme å vinne kampen.»
Wood eller Topley i England XI?
England, som slo Pakistan 2-0 i en regntung oppvarmingsserie på hjemmebane, har en etablert slaglinje foran T20-VM, med Buttler, Phil Salt – som tilbrakte store deler av barndommen på Barbados – Will Jacks, Jonny Bairstow, Harry Brook og Liam Livingstone vil utgjøre den sannsynlige topp seks.
Hovedutvelgelsesproblemet kan komme ned til tempomannen Mark Wood eller venstrearmeren Reece Topley i søm-angrepet, med Sky SportsMichael Atherton tror Wood kan få nikk.
Hun sa Sky Sports News: «Jeg antar at England vil gå med begge sine kvikk – Wood og Jofra Archer. Mot en assosiert nasjon vil du sannsynligvis prøve å slå dem med tempo – rått tempo.
«Kanskje da vil de bringe Topley mot Australia [in their second game on Saturday]. De vil mikse og matche, de vil ikke alltid spille samme angrep.»
Athertons medekspert Nasser Hussain la til Sky Sports Cricket Podcast: «Det ville være tøft for Topley å miste ham, siden han er en eksepsjonell bowler, og hvis han er tørr, kaster den høyere bowleren ham inn, og reduserer bowlingen [could be key].
«Men England vil kanskje overvinne beina til Wood og Archer, som begge kommer seg etter skader. Jeg tror Jofra må spille.»
Archer vil begynne å spille på hjemøya
Archers tilbakevending til form – bowleren spilte i begge de fullførte kampene mot Pakistan, hans første landskamper på 14 måneder etter en albueskade – er et stort løft for England.
29-åringen ser sikker ut til å spille mot Skottland på hjemøya.
Buttler sa: «Det er klart han er en veldig hyggelig, rolig og samlet fyr, men jeg er sikker på at det er noen følelser der også. Så det handler om å forstå at han kan føle disse tingene.
«Jeg er sikker på at han vil ha mange nære venner og familie her som ser på ham, og jeg er sikker på at han vil være desperat etter å prestere godt foran dem.
«Vi vet hva han er i stand til, men vi må bare la ham bli litt uten å forvente for mye.»
Archer, den andre Barbados-fødte sømannen Chris Jordan og Salt har lokalkunnskap, mens tidligere Vest-India-kaptein Kieron Pollard er en del av trenerteamet for denne turneringen.
«Han vet alt om Karibia og har en vinnermentalitet,» la Buttler til om Pollard, en del av Vest-Indias T20-VM-seier på Sri Lanka i 2012.
«Jeg tror det er noe vi virkelig benytter oss av. Han har vunnet mange konkurranser rundt om i verden, så det er flott å ha sånne gutter i gruppen.»
Gå tilbake til saltelskende Barbados og samarbeid med Buttler
Åpningsslagmannen Salt sa før han spilte Barbados: «Som barn drømmer du om det, men du tror aldri det vil skje.
«Å komme hit som de regjerende mesterne og ha muligheten til å spille her for England, jeg kan ikke sette ord på det. Det har vært livet mitt lenge og jeg skylder nok mye av utviklingen min til Barbados.»
Om sitt partnerskap med skipper Buttler på toppen av ordren, la Salt til: «Det er ikke noe som blir tvunget for mye. Jeg liker å starte tidlig og sette bowlerne på bakfoten mens Jos liker å plukke opp et par [of balls]. Men det er veldig naturlig.
«Jeg går ikke ut dit med ideen om å slå den første over av 20. Jeg er der for å vurdere forholdene og spille så godt jeg kan for å få en scoring som setter oss i en god posisjon.»
England begynner forsvaret av sin T20-VM-tittel mot Skottland på Barbados på tirsdag (15.30 første ball) mens Irland møter India i New York på onsdag (også 15.30).
Se alle T20-VM-kampene for menn direkte på Sky Sports mellom nå og 29. juni. Gratis strømmeavtale med NÅ.
Innhold i kunngjøringen | Stream Sky Sports NÅ
Stream Sky Sports live uten kontrakt med et månedlig eller daglig abonnement NÅ. Umiddelbar tilgang til live action fra Premier League og EFL, pluss dart, cricket, tennis, golf og mye mer.
«Gamer. Introvert. Problemløser. Skaper. Tenker. Livslang matevangelist. Alkoholadvokat.»