Home » T20-VM: Australias Josh Hazlewood sier det er i deres interesse å eliminere England | Cricket nyheter

T20-VM: Australias Josh Hazlewood sier det er i deres interesse å eliminere England | Cricket nyheter

by Roald Amundsen

Australske Josh Hazlewood sier at å slå England ut av T20-VM vil være «i vår beste og sannsynligvis alle andres» etter å ha slått Namibia.

Australia han jaget ned Namibias første omgang totalt på bare fem overs og fire baller å forbli ubeseiret i T20-VM på tirsdag.

Adam Zampa tok 4-12 fra fire overs da han brøt inn i Super 8s med en gruppe B-kamp til overs.

Bruk Chrome-nettleseren for en mer tilgjengelig videospiller

Australia slo Namibia for å gå videre til Super 8s på ICC T20 World Cup

Australias siste gruppe B-kamp mot Skottland i St Lucia på lørdag kan nå avgjøre Englands skjebne, med skipper Jos Buttler som vet at de må slå Oman og Namibia i sine gjenværende gruppekamper.

Hazlewood, som tok 2-18 da Namibia ble avvist for 72, fortalte en pressekonferanse: «I denne turneringen kan du møte England igjen på et tidspunkt, og de er sannsynligvis et av de få bedre lagene i sin tid.

«Vi har hatt noen virkelige vanskeligheter mot dem i T20 cricket, så hvis vi kan få dem ut av turneringen, er det i vår beste interesse, så vel som sannsynligvis alle andres, tror jeg.

«Det blir interessant å se, jeg tror aldri laget har vært i denne posisjonen før.

«Om vi ​​vil krangle, eller bare prøve å spille som vi spilte i kveld igjen, vil være opp til folket, ikke meg.»

Bruk Chrome-nettleseren for en mer tilgjengelig videospiller

Nasser Hussain og Michael Atherton diskuterer hvordan Englands håp om T20-VM nå ser ut etter tap mot Australia

Presset på hva det kan bety å bidra til å eliminere England, innrømmet den australske bowleren Hazlewood: «Jeg er ikke så sikker, for å være ærlig.

«Enten du kommer bort og bare smeller til ham, dra ham ut.

«Det er noen alternativer, men å ha tillit til å vinne og vinne godt, tror jeg er nesten viktigere enn å prøve å slå ut noen andre.

«De [England] de har fortsatt mye arbeid å gjøre for dem også. Så jeg tror det vil bli klarere etter hvert som vi kommer nærmere denne typen ting.»

Mott håper Hazlewoods kommentarer er «tungen på vektskålen»

Englands trener Matthew Mott, som trente Hazlewood tidligere i New South Wales, mener kommentarene hans bare er et resultat av «en veldig god sans for humor».

«Jeg håper det var veldig tungen i kinnet,» sa Mott. – Jeg tror faktisk aldri det kommer til å skje.

«Etter å ha vokst opp i Australia og har ønsket om å vinne hver kamp, ​​er jeg sikker på at de vil komme i forgrunnen.

«Jeg håper virkelig det var en usaklig kommentar fra en hyggelig fyr som hadde det gøy.»

Hazlewoods svar kan tiltrekke oppmerksomheten til International Cricket Council, med klausul 2.11 i Code of Conduct som dekker «ethvert forsøk på å manipulere en internasjonal kamp av upassende strategiske eller taktiske grunner».

Som kaptein ville Mitch Marsh være ansvarlig for enhver slik forseelse og ville være ansvarlig for en to-poengs suspensjon – faktisk en to-kampers utestengelse i white-ball cricket.

Gruppe B-stilling

Australia, England, Skottland T20 Cricket World Cup
Bilde:
England må slå Oman og Namibia og håper Australia kan gjøre dem en tjeneste og eliminere Skottland fra T20-VM

Hva er permutasjonene?

De forsvarende mesterne England svetter for en plass i neste fase av turneringen etter at en fiasko mot Skottland ble fulgt av et 36-poengs nederlag mot Ashes-rivalene.

Skottland slo både Oman og Namibia, noe som betyr at de allerede har fem poeng – det meste England nå kan avslutte gruppespillet med.

Bruk Chrome-nettleseren for en mer tilgjengelig videospiller

Høydepunkter fra Barbados, der Skottlands George Munsey og Michael Jones imponerte mot England før oppgjøret deres ble avlyst

Hvis England slo Oman torsdag klokken 20.00 og Namibia lørdag klokken 18.00, ville begge overlevd Sky Sports, Fra klokken 01.00 vil alle øyne være rettet mot kampen mellom Skottland og Australia, alltid direkte Sky Sports.

I det scenariet ville Skottland unngå nederlag mot Australia at de skulle rykke frem mens de sendte England hjem. Imidlertid, hvis Australia skulle vinne, ville andreplassen i gruppen avgjøres av netto run-rate.

Bruk Chrome-nettleseren for en mer tilgjengelig videospiller

Høydepunkter fra Oman vs Skottland T20 World Cup

Innhold i kunngjøringen | Stream Sky Sports NÅ

Stream Sky Sports live uten kontrakt med et månedlig eller daglig abonnement NÅ. Umiddelbar tilgang til live action fra Premier League og EFL, pluss dart, cricket, F1, tennis, golf og mye mer.

Related Videos

Leave a Comment