Home » A Minnie Adventure: The Joy of Disney World – Sensory Overload with Magical Rides

by Ashley Olsen

På toppen av min ferieønskeliste er nok en tur til Disney World, fordi jeg oppdaget mitt lykkelige sted – og Minnie Inner. Etter å aldri ha besøkt strandferiestedet Orlando som barn, følte jeg alltid at jeg hadde gått glipp av noe, så da jeg ble invitert til å holde et foredrag om kongefamilien i Miami, følte jeg at jeg gikk glipp av noe. virket som den perfekte mulighet til å ta en omvei med mannen min Chris og barna Matilda på ni og George på fire.

Da vi dro opp til Disney Yacht and Beach Club Resort, ga vi ut en kollektiv hikke. Størrelsen på stedet er overveldende. «Jeg kan ikke tro at vi er i Disney World! Stønnet Mathilde. Ikke jeg heller.

Ved innsjekking fikk vi Mikke Mus-armbånd som gir tilgang til alle parker og inneholder pass som lar oss hoppe over køene.

Fantastisk liv: du finner Mickey og Minnie og alle vennene deres i de fire parkene i Disney World

For spente til å pakke ut, tok vi en dagbag full av nødvendigheter: solkrem, rikelig med vann, en sammenleggbar paraply (for å stille opp i lange køer i varmen) og Mikke Mus-cupcakes lastet med sukker igjen på rommet vårt.

Da vi tok oss til Epcot, med et Eiffeltårn og en enorm innsjø, undret jeg meg over omfanget av parken. Disney World er ikke bare det største turistmålet i USA, det er et fylke i seg selv med et kommunalt distrikt.

Sofistikert transportinfrastruktur gjør det enkelt å komme seg rundt. Nye taubaner tilbyr et fugleperspektiv, båtturer gir en naturskjønn opplevelse, mens monorail- og Walt Disney World-busstjenesten tar deg raskt mellom parkene.

Stolt med de nyinnkjøpte Mikke- og Minnie-ørene våre (et must!) Vi ruslet gjennom World Showcase, og stoppet i England med en sjarmerende pub, leppestiftpostkasser og vakkert velstelte hager der vi snublet over Mary Poppins, mange i Matilda og Le Délice de Georges.

Rask vei: Katie og mannen hennes kan prøve Slinky Dog-berg-og-dal-banen, avbildet ovenfor

Super barnepike: Katies barn møter Mary Poppins i

Super barnepike: Katies barn møter Mary Poppins i «England»-hjørnet av feriestedets World Showcase

Det var et hopp og et hopp til Norge, hvor vi seilte gjennom Frozens fantastiske verden på et vikingskip. Med musikken fra filmen og fantastisk 3D-teknologi som gjør modellene fantastisk naturtro, elsket jeg turen så mye at vi gjorde den tre ganger og til og med møtte Elsa og Anna.

Siden George var så ung, var vi begrenset til Epcot som har noen av de mest spennende turene. Spaceship Earth, plassert i en gigantisk golfballlignende kuppel som lyser opp om natten, var imidlertid egnet for alle aldre, mens en reise fra steinalderen til den digitale tidsalder med litt vaklevoren tog var lærerik og morsom.

Barna elsket også The Seas With Nemo And Friends – en tur på en «clamobile» som snurrer og snurrer mens undervannsverdenen Finding Nemo ruller forbi.

Høydepunktet mitt var Soarin «Around The World – en hanggliding med virtuell virkelighet. Matilda, som nettopp møtte høydebegrensningen, pakket oss setene på første rad, noe som betydde at vi hadde en spennende utsikt da vi fløy over en afrikansk savanne sammen med en flokk elefanter.

Så overså vi Taj Mahal før vi dro til Nordpolen, hvor et pust av iskald luft overrasket oss og gleden av å se en veldig realistisk isbjørn og ungen hans hoppe i havet fikk meg til å gråte.

Epcot arrangerer det mest utrolige nattlige fyrverkeriet over innsjøen som er satt til musikk og et toppmoderne lysshow.

Ungene var utslitte og sovnet på toget tilbake til hotellet, men jeg ble oppe for å planlegge ruten for neste dag.

Vi ønsket å redusere de fire parkene på bare tre dager, noe som er ambisiøst, men nesten mulig. Det er så mye å se og gjøre at du sannsynligvis trenger minst fem dager her, så planlegging er viktig. Og det er verdt å bo på et Disney-hotell, fordi gjestene kan nyte de overfylte gratis «magiske timene» om morgenen før parkene åpner for publikum.

Ifølge Katie er det ikke nødvendig å bære kontanter til Disney World.  Hun sier:

Ifølge Katie er det ikke nødvendig å bære kontanter til Disney World. Hun sier: «Bare debiter alt fra Disney-kontoen din, som er knyttet til Mikke Mus-armbåndet ditt»

Disney Genie-tjenesten er også en fin måte å navigere og sjekke ventetider for turer. Han kan gi deg pass til å omgå køer, reservere måltider (nødvendig hvis du vil ha servitørservice) og forhåndsbestille mat for å redusere ventetiden.

Du trenger ikke å ha med deg kontanter – bare debiter alt fra Disney-kontoen din, som er knyttet til Mikke Mus-armbåndet ditt – den ene delen av settet du ikke vil miste.

Mens du kan betale for en VIP-guide, varierer prisene fra £ 315 til £ 630 per time, avhengig av sesong, med en minimumsbestilling på syv timer og maksimalt ti gjester per tur.

«Vi brukte hele vår siste dag på å utforske Magic Kingdom og dets fire land: Frontierland, Fantasyland, Tomorrowland og Adventureland,» sier Katie. På bildet er kompleksets Askepott-slott, som er inngangsporten til Fantasyland

Du nyter luksusen av å bli kjørt rundt i parkene i en SUV, og fra snacks ved ankomst til klissete våtservietter, tjenesten er femstjerners.

Vår herlige guide Mark kjente hver eneste krok, og snarveiene hans da vi taklet Hollywood Studios og Animal Kingdom på dag to fikk oss lynraskt rundt. Han hadde også et pass som gjorde at vi aldri måtte stå i kø lenger enn ti minutter, selv for de mest populære turene.

Ungene var for små for noen av dem, men Mark var glad for å underholde dem slik at mannen min og jeg kunne oppleve Tower of Terror (en dråpe i mørket – aldri mer) og Slinky Dog-berg-og-dal-banen.

Minnie's Adventure: Et fyrverkerishow på Walt Disney World Resort.

Minnie’s Adventure: Et fyrverkerishow på Walt Disney World Resort. «Hele opplevelsen var sensorisk overbelastning,» sier Katie

REISEFAKTA

Katie Nicholl var gjest hos Disney. Virgin Atlantic Holidays tilbyr syv netter på Walt Disney World som starter på £ 5 284 for en familie på fire, eksklusive flyreiser, med avgang 27. august. Inkluderer Disney Magic-billetter med Disney Genie +-tjenesten (vacationsvierges.co.uk).

Showene i Hollywood-studioene er strålende produsert – vi likte Beauty and the Beast and the Little Mermaid – og de gir en sårt tiltrengt tid borte fra solen og folkemengdene.

Vi dro deretter til Animal Kingdom, hjem til «Africa» ​​og «Asia» og den fantastiske verden av Avatar, som inkluderer en spektakulær nedstigning nedover Na’vi-elven fra filmen. Ungene elsket jeep-turen rundt i parken, hvor vi fikk se flodhester, løver, krokodiller og sjiraffer.

Vi brukte hele vår siste dag på å utforske Magic Kingdom og dets fire land: Frontierland, Fantasyland, Tomorrowland og Adventureland.

Mathilde ønsket desperat å besøke slottet, så vi bestilte lunsj med Askepott og de andre Disney-prinsessene.

Å se barnas ansikter mens de møtte filmstjernene de elsket var fantastisk, og da jeg oppdaget Disney-champagnen var jeg i himmelen!

Hele opplevelsen var sensorisk overbelastning med parader, musikk, fyrverkeri som jeg aldri har sett og magiske turer.

Etter et ganske vanskelig og et halvt år, var det jeg likte mest med Disney, flukten. Jeg glemte den virkelige verden og frydet meg over å være et barn igjen.